2014 m. sausio 23 d., ketvirtadienis

Sausainiai su kava ir šokolado gabalėliais


Lietuvoje kavos vartojimas yra didžiausias tarp Baltijos šalių. Kažkada ir aš buvau iš tų žmonių, kurie nei vieno savo ryto neįsivaizduodavo be šio kvapnaus gėrimo ir tik ilgainiui pastebėjau, kad tai tapo labiau įprotis, ritualas, nei tikrai būtinas reikalas be kurio rytas negali vadintis tikru rytu. Na nereikalinga man kava visiškai, o tai šiais laikais tikriausiai nėra labai madinga, kai kiekviename prekybos centre ar mieste tokių kavinių, siūlančias įvairaus skonio kavas yra begalės. Net ir pas mus pakankamai nedideliame mieste tokių vietų yra trys, o kitų galbūt net nežinau, bet būtent šiose trijose žmonių būna išties pakankamai, vadinasi viskas gerai ir tokios kavinės žmonėms reikalingos. Labai retai, bet kartais ir aš jose apsilankau, tarkim einant pasivaikščioti ir užsinorėjus konors šilto, pasiimu jos išsinešimui, nes tai iš tikrųjų labai patogu, o kartais kava gelbsti, kai pabosta arbata, su kuria prasideda kiekvienas mano rytas ir, kurios išgeriu per dieną n puodelių. Taigi kava man skanu, bet tai nėra būtinybė.

O šie sausainiai puikūs! Tas subtilus kavos aromatas, kuris pasklinda po visus namus, priverčia susimąstyti, kad gal ta kava visai geras dalykas :)


Reikės:
120 g minkšto sviesto
75 g rudojo cukraus
50 g baltojo cukraus
1 kiaušinio
1 kiaušinio trynio
1 a.š. vanilės ekstrakto
1/2 a.š. druskos
170 g miltų
1 v.š. tirpios kavos
1/2 a.š. cinamono
1/2 a.š. kepimo miltelių
100 g smulkinto pieniško šokolado

Sviestą ir dviejų rūšių cukrų išplakti iki baltos ir purios pusės. Įmušti kiaušinį, kiaušinio trynį, įlašinti vanilės ekstrakto, įberti druskos ir viską išmaišyti. Miltus sumaišyti su kepimo milteliais, cinamonu, kava ir suberti į kiaušinių masę. Pridėti šokolado gabalėlių ir minkyti, kol tešla bus vienalytė.(Jei labai limpa prie rankų, iberti dar šiek tiek miltų). Tešlą dėti valandai į šaldytuvą ilsėtis. Orkaitę įkaitinti iki 185C. Imti po nedidelį maždaug graikiško riešuto dydžio tešlos gabaliuką, formuoti rutuliuką, jį šiek tiek paspausti ir dėti ant kepimo popieriumi ištiestos skardos paliekant tarpus. Kepti, kol šiek tiek paruduos, apie 10 - 15 minučių. Atvėsinti ant grotelių.
Skanaus!



Receptas rastas:growntocook.com

2 komentarai:

  1. Nežinau įprotis ar būtinybė, bet nei dienos nepraleidžiu be kavos :) o sausainiai su kava + kava tikriausiai būtų dar geriau.

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Aplink mane taip pat labai daug žmonių, kurie tikri kavomanai, na reikia kavos ir viskas :) O aš šiuo metų sukaupusias kavos atsargas dažniau naudoju kepiniams arba svečiams :)

      Panaikinti